В какво се изразява джентълменското поведение в офиса? То не се различава особено от поведението на истинския джентълмен в обществото и семейството и определено прави впечатление /може би защото е дефицитно днес/. Едно е ясно – мъжете, които го притежават имат повече приятели в работата си или поне постигат по-добра работна атмосфера.
Пет правила за джентълменското поведение в офиса
Основните правила, които могат да ви помогнат да се държите като изтънчен джентълмен по време на работа са:
1. Отнасяйте се с уважение към колегите, клиентите и хората, с които общувате и работите всекидневно – ако вие самите имате самоуважение, от това следва, че с лекота ще проявите уважение към хората, с които работите. Въпрос на възпитание.
2. Дръжте на думата си – не подвеждайте колегите си със срокове или съвместни проекти, като им давате обещания за помощ и съдействие, които не можете или нямате намерение да свършите. Направете го за тях и са самите себе си, защото несериозността и липсата на отговорно отношение оронва авторитета ви.
3. Поддържайте личен контакт – ако въпреки натоварения си график се стремите да се срещате лично с хората, с които имате съвместен бизнес, ще успеете да работите по-ефективно. Запомнете, че за да поддържате колегиални отношения с важните за вас партньори не са достатъчни мейлите и конференциите през скайп. Личните контакти ще намалят значително недоразуменията и грешките в работата.

4. Бъдете любезни – любезността винаги прави добро впечатление. Джентълменско е да оставите хората в добро настроение, след като сте общували с тях. Не правете скандали и сплетни. Странете от интригите.
5. Давайте най-доброто от себе си – това е една от формулата на успеха в работата и начин да се изкачите по стълбичката на кариерното израстване. Когато го правите с достойнство, знания и професионално отношение, рискувате единствено да натрупате добра репутация, здрави бизнес контакти и да спечелите доверието на хората, на които държите и с които искате да работите за в бъдеще.